Cukkerberg

Kíváncsiság

2023. február 09. - szabari.betti

istockphoto-537371438-170667a.jpg

Valaki feltett nekem egy nagyon érdekes kérdést a minap: "Milyen tulajdonságot vagy személyiségjegyet köszönhetsz a diabétesznek?" Egy darabig gondolkodtam rajta. A legelső dolog, ami eszembe jutott, az a rugalmasság. A cukorbetegség véget nem érő természete miatt az embernek sok erőre, rugalmasságra, és a túlélésre való képességre van szüksége ahhoz, hogy megbirkózzon a mindennapokkal. Így végül ezt a választ adtam. Viszont nem tudtam utána sem abbahagyni a morfondírozást ezen a kérdésen, és azt hiszem, azóta született egy még jobb válaszom: kíváncsiság.A kíváncsiság nemcsak fontos számomra, de sokkal jobb eredményekhez is vezet a cukorbetegség kapcsán, olyan ajtókat nyit meg, amelyeket egyébként talán elmulasztanék. A kíváncsiság jó szolgálatot tett nekem. Kíváncsi voltam arra, hogy más cukorbetegek hogyan kommunikálnak egymással, milyen lehetőségeket teremtenek a közösségek létrehozására, ezért is kutattam fel online diabéteszes csoportokat a Facebook-on. Kíváncsi voltam rá, más cukorbetegek hogyan birkóznak meg a kihívásokkal, hogyan érnek el sikereket, milyen tudással és milyen tapasztalatokkal rendelkeznek. Milyen stratégiákat tartanak jól működőnek, és melyeket nem. A válaszaikkal sokkal messzebbre tudtam tekinteni a saját perspektívámnál, kérdezhettem és tanulhattam másoktól.

A különböző technológiák iránti kíváncsiságom volt a kiindulópont ahhoz, hogy tovább kutassak, tanuljak másoktól, és kérdéseket tegyek fel annak kiderítésére, hogy ezek hogyan működhetnek nálam. Ez a kíváncsiság késztetett arra, hogy megkeressem azt a pár embert az ismeretségi körömből, akik pumpát és szenzort használtak, hogy megtudjam, mit jelent ezeket viselni, alkalmazni. A felmerült kérdéseimre nem volt elég pusztán a pumpagyártó és - forgalmazó cégek válasza. Kíváncsi voltam a pumpás terápia realitásaira is olyan emberektől hallva, akik évek óta ezzel élnek. Hálás vagyok a kíváncsiságukért azoknak az orvosoknak is, akikkel összesodort az élet, és még sosem láttak inzulinpumpát a velem való találkozás előtt. Szemészek, bőrgyógyászok, háziorvosok. Már az első találkozáskor nagyon érdeklődők voltak és kifaggattak a működésükről, de volt olyan is, aki a következő kontrolig utána olvasott a témának, és feltette nekem a konkrét kérdéseit a legközelebbi találkozás alkalmával. Ez is egy kíváncsiságnak köszönhető win-win helyzet, hiszen ő gyarapítja orvosi ismereteit, szélesíti a látókörét, ami pedig engem illet, még eggyel több ember lesz jobban "edukált", eggyel több ember lesz képben az általam használt eszközöket illetően. 

A kíváncsiság azt jelenti, hogy mindig több kérdést kell feltenni az adott témában, különböző lehetőségeket kell megvizsgálni, és aktívan tartani a tanulási vágyamat. Kíváncsi vagyok, és keresem másokban is a kíváncsiságot, mert még mindig olyan sok dolog van a cukorbetegséggel kapcsolatban, amit meg kell értenem vagy felül kell vizsgálnom. Kétségtelenül a legjobb módja ennek az, ha nyitott vagyok, kíváncsi vagyok, és olyan emberek társaságát keresem, akiknek ugyanilyen nyitott a szemlélete.

A bejegyzés trackback címe:

https://cukkerberg.blog.hu/api/trackback/id/tr10017972314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása