Cukkerberg

Túrós-diós kölestorta

2014. szeptember 27. - kiskatka

A Magyarország Cukormentes Tortája Háziverseny döntős receptjeit szép sorban megosztjuk Veletek. Az egyik Sass Erika alkotása, a Túrós-diós kölestorta fűszeres ananásszal. Nyami.

4_4.jpg

Túrós-diós kölestorta fűszeres ananásszal

A Háziversenyt azért hirdettük meg idén is újra, hogy megtaláljuk a legfinomabb otthon készült tortát, amely fehér liszt és finomított cukor nélkül készül, egy cukorbeteg étrendbe is nyugodtan beilleszthető, de mindenki számára jó választást jelent alacsony kalória- és szénhidráttartalma miatt.

A versenyre érkezett receptekből a zsűri tízet választott ki, amelyet "élőben" kellett prezentálniuk a lelkes hobbicukrászoknak az Academy Golf Budapest golfklubban. A zsűrizésről nézegessetek fotókat ITT

A Túrós-diós kölestorta 12 szeletes, egy szeletre 138 kcal és 8,1 g szénhidrát értékekkel érdemes számolni. Az értékek függnek a használt konkrét alapanyagoktól, ezért kérünk Titeket, mindig számoljatok utána a megsütött sütemények konkrét számainak.

A Túrós-diós kölestorta receptje

Hozzávalók:

Tészta:

  • 5 dkg köles2_12.jpg
  • 1,2 dl víz
  • csipet só
  • 10 dkg dió
  • 2 nagy tojás
  • 5 dkg sovány túró
  • 3 evőkanál eritrit
  • 1 evőkanál szőlőmagolaj
  • 1 kávéskanál szódabikarbóna

Túrókrém:

  • 20 dkg sovány túró
  • 2 evőkanál eritrit
  • 2 evőkanál diabetikus vaníliás cukor (eritrit vanília rúddal 2 hónapig összezárva)
  • 10 dkg sűrűre lecsepegtetett joghurt
  • 2 evőkanál ananászpüré

Fűszeres ananász:

  • 1 db közepes ananász
  • 2 dkg vaj
  • 3-4 ágacska friss kakukkfű
  • 1 csipet fahéj
  • 1 csipet só
  • 1 csipet gyömbér


Elkészítés:

A kölest enyhén sós vízben megfőztem, majd fedő alatt hagytam teljesen kihűlni. A 2 tojás robotgéppel habosra kevertem, hozzáadtam a cukrot, a szódabikarbónát, a diót. A meghűlt kölest összeturmixoltam a túróval és az evőkanál olajjal, majd ezt is a tojásos masszához kevertem. 18 cm-es tortaforma alját sütőpapírral béleltem, majd beleöntöttem a tésztát. Előmelegített, légkeveréses sütőben 160 fokon kb. 35 perc alatt sült meg. A formában hagytam kihűlni.

Míg a tészta sült, megpucoltam az ananászt, félbevágtam, a fás közepét kivágtam. Az egyik felének a felét összeturmixoltam, a többit szeletekre vágtam és a 2 dkg vajjal kikent tűzálló tálba tettem, majd megszórtam a fűszerek keverékével – kivéve a kakukkfű. Amikor a torta megsült betettem a sütőbe az ananászt, kb 15 perc alatt karamellizálódott a saját cukor tartalmától.

A túrót kikevertem az eritrittel, az ananászpürével és a joghurttal (szűrőt egy gézzel kibélelve 4-6 órán keresztül csepegtetve a joghurtot igazán krémessé válik).

A kihűlt tortát ketté vágtam, megkentem a túrókrém felével, majd a tetejére került a másik fele a túrókrémnek és rá a karamellizált ananász. Az ananászos tepsiben maradt egy kevés vaj, azt meglangyosítottam, majd a koriander leveleket beleszórtam és ezzel meglocsoltam a tortán az ananászokat.

Erika további receptjeit blogjában láthatjátok.

A bejegyzés trackback címe:

https://cukkerberg.blog.hu/api/trackback/id/tr926736411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása