Cukkerberg

Home office diabétesszel

2022. január 19. - szabari.betti

homeoffice-1024x685.jpg

Egy érdekes cikk jött szembe a minap, amelyben a jelenlegi járványhelyzet miatt otthonról dolgozó cukorbetegek osztják meg tapasztalataikat a home office-szal kapcsolatban. Ennek a kivonatát hoztuk el nektek!

Természetesen az otthoni munkavégzés kiváltság. Nem minden munkakör, terület és munkahely teszi lehetővé a távmunkát. Még ha van is lehetőség otthonról dolgozni, ez nem mindenki számára a legjobb választás. A COVID-19 által okozott nehézségek közepette a home office néhány embernek pozitív élménynek bizonyult, míg másoknak hiányzik a személyes találkozás. Arra a kérdésre, hogy ki hogyan kezeli diabéteszét az otthoni munka közben, a következő válaszok érkeztek:

Ütemezés, edzés, táplálkozás

„A férjem és én is teljes munkaidőben otthonról dolgozunk. Szeretjük! Ez a legjobb módja a munkavégzésnek, és sokkal könnyebben kontrollálom a cukorbetegségemet az otthonomban. Egészségesebb ebédlehetőségek, több alvás, gyakoribb vércukor-ellenőrzés, kevés uzsonna, séta az ebédnél, sőt néha még szunyókálás is ebédszünetben!” – Christine Piazza Deppen

„Az otthoni munka valójában segített abban, hogy aktív maradjak. Megvettem a legelső fitness felszerelésem, és szinte minden nap használtam, mert csak így tudtam magamhoz térni az egész napos ülésből. Már nem dolgozom annyit otthonról, de következetes maradtam az edzés mellett, mert rutinná vált.” – Carla Hopfinger

„Három éve dolgozom otthonról beszéd-/nyelvterapeutaként, 21 év iskolai munka után. Sokkal könnyebb kezelni a T1-es cukorbetegségemet, összehasonlíthatatlan.” – Julie Cimerol Starner

„Cukorbetegségben az otthoni munkavégzésnek előnyei és hátrányai egyaránt vannak. Számomra nagyon kedvező, ha azokat az ételeket ehetem, amelyek otthon vannak, és amelyekről tudom, hogy jól hatnak a vércukromra. Azt is szeretem, hogy nem kell aggódnom amiatt, hogy emberek közelében vagyok, ha a vércukorszintem valamelyik irányban kileng. Hírhedt vagyok arról, hogy nyűgös vagyok, amikor a vércukorszintem emelkedik vagy éppen csökken.” – Szumel Erika

„Megfőzhetem a saját ételemet. A matematika, beleértve a szénhidrátszámlálást is, nem tartozik a szakterületeim közé, ezért inkább saját ételt főzök, és ügyelek arra, hogy a tartalom és az összetevők ne rontsák a diabéteszkezeléssel kapcsolatos erőfeszítéseimet.” – Mariana Gomez

„Ügyfélszolgálatos vagyok egy biztosítónál egy kisvárosban. Most újra az irodában vagyunk, de amíg távol voltunk, határozottan egészségesebb ebédeket ettem, mert volt időm és lehetőségem minden nap salátát vagy valódi ételt készíteni. Élveztem azt a szabadságot is, hogy bármikor tartályt cserélhettem a pumpámban, amikor csak szükség volt rá, míg az irodai munkánál ezt mindig le kell tudnom munka előtt vagy után.” – Marsha Lloyd

„Imádom, hogy az otthoni munkavégzés megkönnyíti az edzést munka előtt, közben vagy közvetlenül utána. Reggelente, ha kevesebb időm van egy edzésre, akkor is be tudom húzni, mert nem kell teljesen lezuhanyozva és kicsípve megjelennem az irodában. Rengeteg időt takarítok meg a napomban azzal, hogy nem kell munkába járnom – és ezt az időt edzésre fordítom! Különben sokkal szorosabb lenne a menetrend.” – Ginger Vieira

A cukorbetegség előtérbe helyezése

"Szeretem a munkámat; nem befolyásolja a diabétesz kontrollomat. Az A1c-m 5.7. Csak simán nincs kedvem a helyszínen dolgozni.” – Sean Malahy

„Idén diagnosztizáltak nálam cukorbetegséget, és úgy gondolom, hogy nagyon jó otthonról dolgozni, miközben megszokom az 1-es típusú cukorbetegséggel való együttélést. A saját otthonomban kell kezelnem a cukromat és beadnom az inzulint, és nem kerülök túl gyakran olyan trükkös helyzetekbe, amikor kellékek, rágcsálnivalók stb. nélkül vagyok. Azt hiszem, sok lett volna mindez egy munkahelyen. Nehezebb és stresszesebb, amikor a diagnózisom után nem sokkal be kell mennem az irodába.” – Marley Gieseler

„Nemrég váltottam teljes home office-ra. Hiányzik a kollektív érzés, de megnyugvást, biztonságot ad az itthonlét, és határozottan jobban érzem magam az étkezések és az injekciók biztonságos beadása miatt, bár sosem voltam az az ember, aki nyilvános helyeken bújkált ezek miatt, szerintem ez nem pestis. Összességében igen, jobban szeretem a távmunkát. Egyszerűen azért, mert pizsamában dolgozom – ez fantasztikus, és jobban irányítok mindent.” – Tudor Anna

Mentális egészség és stresszkezelés

„Imádok otthonról dolgozni, és félek is visszamenni az irodába. Sokkal jobban kezelem a cukorbetegségemet itthon, kevesebb stresszel és csábító gyorsételek nélkül a konyhában. Nem bánom, hogy nem látom a munkatársaimat, hiszen állandóan beszélgetünk napközben. Mivel jelenleg nem ingázom, időt, pénzt takarítok meg. És produktívabb vagyok minden irodai zavaró tényező nélkül.” – Carol Fisher

„A saját otthoni vállalkozásom miatt határozottan jobban eszem, a stressz, bár még mindig létezik, teljesen más, mint a munkahelyi stressz.” – Lynne Marie Jenrow

„Imádok szünetet tartani a családommal. Imádom amikor a fiam idejön, és középiskolai történeteit meséli el. Az emocionális jóllétem egyértelműen hatással van a vércukorszintemre, az örömtől mindig jobban érzem magam.” – Mariana Gomez

„Az otthoni munkavégzés helyet szabadít fel az agyamban, hogy olyan T1D-kezelési feladatokat intézhessek, amelyek túl sokáig háttérbe szorultak. Végeztem néhány alaptesztet, jobban ettem, és fegyelmezettebb lettem a HO alatt. A legfontosabb, hogy találtam egy edzésprogramot, amit szeretek. Kiderült, hogy a legjobb időszak számomra edzeni a nap közepe.” – Hilary Bonta

És a sötét oldal

„Kisebbségben vagyok itt, de sokkal szívesebben lennék állandóan az irodában. Nem bírom az otthoni munkát. Nincs benne rutinom, és olyan könnyen elvonódik a figyelmem otthon. Arra is hajlamos vagyok, hogy reggel 7-kor jelentkezzek be, és 23:00-kor még mindig dolgozom otthon, ellenben az irodában 8:30 és 17:00 között vagyok bent.” – Sarah Willett Austin

„Az otthoni munkavégzés negatív oldala, miközben cukorbetegséggel élünk, az, hogy súlyosan befolyásolja a rutint, ami viszont hatással van a cukorbetegség kezelésére. Elmondhatom, hogy néhány napalatt máris ellustultam a kezelést illetően, hogy mikor eszem, mennyi vizet iszom stb. Ha választhatnék, a hibrid munkavégzést részesíteném előnyben. Néhány napot az irodában, néhány napot otthon. Megtaláltam azt az egyensúlyt, hogy a nap néhány órájában egy helyi kávézóban dolgozom, majd a nap hátralévő részében otthon vagyok.” – Szumel Erika

„Jobban szeretek az irodában lenni. Ha otthon dolgozom, túlságosan elszigeteltnek érzem magam, ezért igyekszem bemenni, amikor csak tehetem. Abban az egy évben, amikor egyedül voltam, a cukorbetegségem úgy éreztem, hogy egyre több figyelmemet követel. Ha van egy strukturált munkarutinom, könnyebben tartom magam az edzéstervemhez, és jobban képes vagyok kapcsolatba lépni másokkal.” – Natalie Ann Holborow

 

forrás: https://beyondtype1.org/wfh-with-t1d

A bejegyzés trackback címe:

https://cukkerberg.blog.hu/api/trackback/id/tr3716818174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása