Cukkerberg

Szép kis mákvirág

2018. december 01. - szabari.betti

szepkismakvirag.jpg

Egyre többen vállalkoznak arra, hogy különleges alapanyagokkal kísérletezzenek. A Magyarország Cukormentes Tortája háziversenyen a korábbi években is számos gyógynövénnyel, gyógyhatású alapanyaggal készült tortát kóstolhatott a zsűri, mely idén először különdíjjal értékelte a legötletesebb, legfinomabb alkotást. Raffer Kunsági Gabriella a Szép kis mákvirág fantázianevű tortájával nyerte a különdíjat, mely egy gyógyteákat, tiktúrát és könyveket tartalmazó csomag, a Diabess-Györgytea felajánlásából.

A torta receptje a következő:

Szép kis mákvirág torta

(10 szeletes)

Mákos tészta lapok:

egyenként sütve

Egy lap hozzávalói:

1 egész tojás

1 csipet só

5 ml meleg víz

20 g eritrit

60 g őrölt mák

 

A tojást habosra kevertem a vízzel, majd tovább habosítottam az eritrittel, végül belekevertem a darált mákot. 165 fokon készre sütöttem 20 cm-es tortaformában.

A torta felső lapja ugyanígy készült, azzal a különbséggel, hogy 20 g vajat céklaporral színeztem, nyomózsákból a sütőpapírra megrajzoltam a torta díszítéséül használt mintát. Kidermesztettem, és erre a mintázatra öntöttem a mákos tésztát, majd készre sütöttem.

Torta tölteléke:

300 g magozott meggy

100 g puhára főzött cékla

1 citrom reszelt héja

1 rúd vanília

200 g 30%-os habbá vert tejszín

5 db előzőleg beáztatott lapzselatin

A meggyet a céklával összeturmixoltam, hozzáadtam a fűszereket, a felolvasztott zselatint, végül belekevertem a habbá vert tejszínt.

A tortaformában elhelyeztem az alsó tésztalapot, ráöntöttem a céklás meggykrémet, és beborítottam a díszített tortalappal. Dermedést követően szeleteltem.

 

Egy szelet energiatartalma: 177 kcal

Egy szelet szénhidráttartalma: 7,9 g

A bejegyzés trackback címe:

https://cukkerberg.blog.hu/api/trackback/id/tr8914408352

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása