Cukkerberg

Diabtáborra fel, irány a Tisza tó!

2013. július 12. - kiskatka

Dübörögnek a nyári táborok, országszerte nagyon sokan önmagukat nem kímélve szerveznek, ügyködnek, hogy biztonságos környezetben, igazi nyári kalandokat nyújtsanak cukorbeteg kicsiknek és nagyoknak!  A Nyír-Diabet Egyesület a Tisza tavat célozta meg idén, 17 cukorbeteg fiatallal!

Szerveztél tábort, netán részt vettél valamelyiken?
Írd meg nekünk az élményeket!
kata.kiss@egycseppfigyelem.hu

"Örömünkre szolgál, hogy támogatóinknak köszönhetően második alkalommal is sikerült megszervezni a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei cukorbeteg gyermekeknek az 5 napos 4 éjszakás tábort. A táborlakók nagy részének ez a tábor jelentette az egyetlen nyári kirándulást.

Tizenhét 1-es típusú cukorbeteg gyermekkel vágtunk neki a Tisza tavi kalandoknak. A tábor orvosi felügyeletét a nyíregyházi Jósa András Kórház diabetológusa látta el, aki a gyerekek kezelőorvosa. A doktornő mellett védőnő és gyakorlott diabéteszes szülők feleltek a tábor biztonságáról. A 17 diabéteszes gyermekből 11 pumpával és 6 pennel kezelt gyermek volt. Természetesen itt is éreztük, hogy a pumpával kezelt gyermekeknél könnyebb volt az optimális vércukorszint megtartása.

Minden nap a mozgásról szólt, bizonyítékul a sport hasznosságáról. Már első nap fárasztó volt, hiszen a vonatozás után a csomagjainkat kerékpárra cseréltük , természetesen nélkülözhetetlen eszközökkel felszerelve. Kerékpárokra pattanva 10 km-t tekerve értük el a táborhelyünket, ami Sarudon volt a Tisza tó mentén. Nem sokáig pihentünk, hiszen délután várt ránk a kenu. A kenuzás végén „ véletlenül „ szinte minden kis táborlakó megmártózott a tóban - ami nekünk is nagy izgalmakkal telt a 11 inzulinpumpa és a vércukormérők miatt. Szerencsére „ csak egy” cukormérő ment tönkre a nagy kalandban. Este korán volt lefekvés, hiszen a következő nap a kerékpározásé volt a főszerep.

Terv szerint el is tudtunk indulni 9-kor, a cél Abádszalók volt. 25 km tekertünk két pihenővel, a kánikula ellenére mindenki kitűnő hangulatban tette meg a távot. Abádszalókon egy kellemes étteremben ebédeltünk, majd a starton pihentük ki a délelőtt fáradtságát. A vízben igazi csapattá verbuválódtak a gyerekek. Pihenés után várt ránk még a visszaút a 25km, amit szinte észre sem vettünk, mindenki egyenletes tempóban zökkenőmentesen teljesítette. Nagyon büszkék voltunk a gyermekekre, hiszen sokan nem voltak hozzá szokva az ekkora teljesítményhez, nagy akarattal vidáman pedáloztak végig. A következő napok már nem voltak ennyire megerőltetőek, de izgalmakban nem volt hiány.

Sokak örömére a Tiszafüredi kalandpálya volt a következő program. Valaki magabiztosan ment át az akadályokon, valaki halálfélelemmel birkózva, de nagy elszántsággal ment végig a pályán.

Utolsó programunk a Poroszlói Ökocentrum látogatása volt. Sajnos a tanösvényen eláztunk, így visszamenekültünk a fedett látogató centrumba, ahol megcsodáltuk a Tisza tó élővilágát. A vidra látványetetése még a felnőtt kísérőket is elkápráztatta.

A tábor ideje alatt meglátogatott minket Hevesi Tamás aki a diétára a mozgásra és az ellenőrzésre hívta fel a figyelmet.

A tábor minden napjára jutott valami izgalom - a táska a buszon maradt, egy kis eltévedés, jégeső, áramszünet -, de a fantasztikus csapatnak köszönhetően minden akadályt vidáman probléma mentesen legyőztünk. Összegezve nagyon jól sikerült a táborunk, a mért vércukor értékek optimálisak voltak. A mozgás jótékony hatása érezhető volt minden tábor lakónál a szőlőcukorra és a kekszre szinte mindig szükségünk volt .

Köszönjük a támogatóknak, ezt a felejthetetlen 5 napot! Reméljünk sikerült hagyományt teremtenünk, és bízunk benne, hogy jövőre megismételtetjük."

"A legjobb tábor, ahol eddig voltam. A társaság nagyon jó, a programok még jobbak. Nekem a strand tetszett a legjobban, de az ökocentrum is jó volt." Evelin

"Jó volt, hogy megismerhettem olyanokkat, akikkel tudtam beszélgetni, és ha azt mondtam, hypozók, azt is értették, nem kellett elmagyarázni. Nem érzem olyan egyedül magam már." Niki

Szabóné Balogh Zsuzsa
Nyír-Diabet Egyesület
nemvagyegyedul07@gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.