Cukkerberg

Egy ÉDES kisbaba érkezése

2012. június 07. - katona_évi

Terhességi cukros kismamánk a szülésről és az első hetekről Bálinttal:) Köszönjük a beszámolót, Heni!

>>>

Mint azt már korábban írtam, terhességem 11. hetétől inzulin terápiában részesültem. Sajnos a terhességem előtt is jelentkezett már a glukóz-intolerancia, de nem igen foglalkoztam vele. Az orvosok annyit mondtak, le kell fogyni, le kell fogyni. 12 órás ápolónői műszak mellett nem egyszerű betartani a sokszor keveset és megfelelő minőségű étkezéseket.


Ott alszik Bálint

 

Terhességem 11. hetében inzulin beállítás történt, majd diéta, ami az én napi adagjaimhoz képest jóval szigorúbbnak bizonyult. Terhesség alatt diétázni??? Teljesen meg voltam ijedve, hogy „éhen hal” a gyermekem a pocakomban. Persze ez nem így történt. De a részleteket az előző beszámolóimból már ismerheti, Kedves Olvasó.

A 35. héten befektettek a kórházba, szoros ellenőrzés alatt tartottak. Azt ehettem, amit a kórházban adtak, így egy kicsit módosítani kellett az inzulinon, mert ott még kevesebbet adnak enni az ember lányának. Sokszor éreztem, hogy éhes vagyok, a cukraim is alacsonyabbak voltak. Drága családtagjaim nem győzték hordani nekem a pótlást. Annyi virslit, párizsit, túrót egész életem alatt nem ettem meg, mint terhességem idején. De nem untam meg. Tudtam, hogy ezeket büntetlenül ehetem.

Bent fekvésem alatt kétszer készítettek vénás vércukorprofilt, amit nagyon nem szerettem. Bár, ki szereti, ha szurkálják? Az eredmények jók voltak. Eleinte azt mondták az orvosok, hogy nem hordhatom időn túl a babát, kb. a 37. hétre már felborul majd a cukorháztartás , és be kell fejezni a terhességet.

39 hét 3 naposan eljött az idő. Tervezett szülésindítás volt, de az én kisfiam nem így gondolta. Ő nagyon jól érezte magát odabent, még nem akart megszületni. Reggeltől délutánig nem tágult ki a méhszáj eléggé, kis szíve már gyengébben vert, így 17 óra 13 perckor császármetszéssel segítették a világra Bálint fiamat. 3600 grammal, 53 cm-rel született. Már a vajúdás ideje alatt sem kellet adnom az inzulint, hiszen nem ehettem. Végig 5 mmol/l körüli értékeket mértem.

Legnagyobb örömömre az újszülött babámnak nem esett le a vércukra, nem került át a Koraszülött Osztályra, így az első nap kivételével végig velem lehetett, elkezdhettem szoptatni, amit annyira vártam!

Szülés óta nem kell adom az inzulint. 6 hetes kontrollon éhgyomri cukrom 6,9, HgbA1c: 6,08.

10 mmo/l értékig felmehet a cukrom, addig nem kell inzulint adnom. Önellenőrzéssel 5 és 8 közt van jelenleg az érték. Remélem ettől feljebb nem is megy.

Próbálok diétázni, kisebb-nagyobb sikerrel. A szoptatás miatt nem mindig tudok azonos időben enni. Viszont minden szoptatás után meg kell ennem +10 gramm CH-ot, ami jó. ☺ A szoptatás befejeztével szeretnék majd fogyni valamennyit. Terhesség alatt 8 kilót híztam, köszönhető a diétának, amit nem bánok. Szigorú voltam magamhoz, de megérte. Van egy gyönyörű kisbabám, akinek előszeretettel mondogatom: ÉDES Kisfiam!

A bejegyzés trackback címe:

https://cukkerberg.blog.hu/api/trackback/id/tr894570695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása