Cukkerberg

Szegények krumplija gazdagon

2012. február 09. - katona_évi
Tudtátok, hogy a csicsókáról ódákat zengenek a cukorbetegséggel kapcsolatos jótékony hatása miatt? "A csicsókagumó fogyasztása azért előnyös a mai, elhízáson alapuló népbetegségek megelőzésében, mert az inulin molekulahosszúsága miatt nem reszorbeálódik, emberben pedig (az inulináz enzim hiánya miatt) nem bontódik és legfeljebb a vastagbélbaktériumflórája képes valamelyest feldolgozni. Így az inulin az emberi táplálkozásban csak ballasztanyagként jön számításba és fogyaszt. A burgonya mellett a cukorbetegek diétájában jól felhasználható és hasznosítható, sőt e betegek még többet is fogyaszthatnak belőle" - írja róla a Wikipedia.
 
Íme egy szuper recept Hortobágyi Annától!
 
 
Hozzávalók:
 
6+2 db tojás
12 dkg parasztkolbász
12 dkg sonka
85 dkg csicsóka
5 dkg póréhagyma
250 ml tejszín
275g tejföl
125 g mozzarella.
bors
 
A csicsókát nem hámoztam meg, csak egy tiszta szivaccsal jól lesikáltam,és feltettem főni. Megfőztem még 6 tojást. Egy tűzálló tálat kikentem,és beletettem rétegezve a karikára vágott csicsókát, tojást, póréhagymát,kolbászt,és a csíkokra vágott sonkát. A tejszínt elkevertem a tejföllel és a maradék 2 tojással,sóztam-borsoztam és ezzel locsoltam le a rakottast. A tetejére reszeltem a mozzarellát,és betoltam a forró sütőbe.
Ennyi az egész.
 
Még csak a második próbálkozásom csicsókával,de azért két jó tanáccsal már szolgálhatok. Az egyik, hogy mivel a csicsóka kicsit édeskés, ezért nem árt kissé bátrabban fűszerezni. A másik, hogy ugyan emlékeztet a krumplira, de vigyázzunk,mert sokkal gyorsabban megfő!
 
A végeredmény csodafinom lett, érdemes kipróbálni. Jó étvágyat!

A bejegyzés trackback címe:

https://cukkerberg.blog.hu/api/trackback/id/tr774084396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása