A jó öreg Disney megacég egészséges közönséget szeretne, ezért úgy döntött, kitiltja TV- és rádiócsatornáiról, valamint minden online kommunikációs felületeiről azokat a reklámokat, melyek egészségtelen ételekre csábítják a 12 év alattiakat. Végre!
A Mickey Check logó egészséges(ebb) ételeket jelöl
A tiltás olyan ételek, édességek, rágcsák reklámjaira vonatkozik majd a tervek szerint, melyek energiatartalma meghaladja a 600 kcal értéket vagy cukorban, sóban (nátriumban) extrém gazdagok. A rendelkezés egyértelműen a gyermekkori elhízás és annak következményeinek, többek közt a cukorbetegség kialakulásának megelőzését célozza.
Az óriáscég bízik abban, hogy elhatározása példaértékű lesz, melyet más médiaszereplők is követni fognak, így kényszerítve az ételgyártó cégeket egészségesebb ételek gyártására. Lobbinak minden esetre jó, sajnos a program egyetlen szépséghibája, hogy csupán 2015 után indulhat - addig ugyanis kötik a Disney-t a már megkötött szerződések.
A Disney egyébként korábban már bevezette az ún. Mickey Check emblémát is. A Mickey Check amolyan Disney licensz limitált kalória-, zsír-, só- és cukortartalmú ételekre, mely a hipermarketek polcain jelzi az egészséges, de legalábbis nem egészségtelen ételeket.
Drukkolok a Disney-nek, hogy a program ne csupán hangzatos, de tényleg ütős legyen!