Cukkerberg

Új cukormérők a láthatáron

2012. június 13. - kiskatka

Azt csicseregték nekem a verebek (na jó, a hírlevelek), hogy június 1-től két új vércukormérő géphez lehet tesztcsíkot receptre felíratni, azaz támogatással megszerezni. Megnéztem az OEP honlapot és valóban, a listában két új név jelent meg: Free Style Optium és One Touch Select UltraMini tesztcsíkok.

vercukormero.jpg

fotó innen

Az érdekesség az, hogy hiába kerestem, maguk a készülékek nem szerepelnek az OEP listán, csak a hozzájuk való tesztcsíkok. Persze ettől még lehet érdekes az újítás, hiszen úgyis a rendszeres tesztcsík-vásárlás jelenti a nagy anyagi tételt és nem az egyszeri készülékvásárlás. Aztán hátha egyszer maguk a gépek is bekerülnek a támogatott készülékek közé.

Az egyik újdonság tehát a Free Style Optium vércukormérő, mely az Abbott cég gyártmánya. A készülékhez tartozó tesztcsíkokat közgyógyra nem lehet felíratni, a dobozár pedig a magasabb árkategóriás Roche csíkokkal esik egybe: 1 doboz teljes ára 4.058 Ft, míg támogatással 1.723 Ft. A forgalmazó a Pharma Marketing Kft, sajnos a honlapjukon nem sok információt találtam a kütyüről, többek közt a készülék árát sem... Egyébként ehhez hasonló, az Optium Exceed géphez volt szerencsém és nagyon meg voltam vele elégedve: diszkrét kicsi mérő, kevés vérrel, gyorsan és pontosan mér. Feltételezem, a Free Style is hasonló lehet, kár, hogy árban nem túl kedvező.

A másik újdonság a One Touch Select Ultramini, a Johnson&Johnson terméke. Magát a készüléket szintén nem lehet receptre kapni sajnos, viszont a tesztcsíkokat közgyógyra igen, így gyerekeseknek érdekes lehet. Az ár pedig meglepően vonzó: 1 doboz csík teljes ára 2.709 Ft, míg támogatással 542 Ft, azaz gyakorlatilag egyezik a jelenleg legkedvezőbb 77 Elektronika tesztcsíkok árával (DCont Ideál tesztcsík teljes ár 2.706Ft/doboz, míg támogatással 541Ft/doboz). Forgalmazó a Twinmed Orvosi Rendszerek Kft., sajnos erről a cégről sem lehet egyelőre sokat tudni, így a készülék ára és elérhetősége is homályos. Remélem, rövidesen több információ lesz elérhető erről a kis gépről, mert nem csak az ára tetszik, de kinézetre is pofás - most már csak pontosan kellene mérnie.

A bejegyzés trackback címe:

https://cukkerberg.blog.hu/api/trackback/id/tr854583270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Morrowind 2012.08.03. 14:05:47

Kedves Kiskatka! Nekem már van is ilyen készülékem (One Touch - Johnson&Johnson). Örömmel bátorítok mndenkit a használatára, mert sokkal jobb, mint az eddig használt mérőim. Picike, gyorsan mér, és még szép is. Ráadásul a pontosságával sincs baj, mert a kezelőorvosom leellenőrizte, mielőtt nekem adományozta.

kiskatka 2012.08.03. 14:27:28

@Morrowind: köszönöm az infókat! Nekem még nem volt hozzá szerencsém, de mindenképpen ki fogom próbálni, így első blikkre nagyon impozáns kis gép!

Pumpa85 2012.08.06. 09:51:52

Nekem is van már és nagyon imádom! Kicsi és pontos! :-) Végre egy mérő, ami van olyan vagány , mint a pumpám! :-)

Elijah_Baley 2012.08.10. 14:20:46

lehet, izé vagyok, de tul.képp miért jobbak ezek a kütyük mint a dékont?
vércukrot mér oszt annyi, nem?

kiskatka 2012.08.10. 15:11:13

@De gustibusaut bene, aut nihil: hogy ez pontosan miért jobb, nem tudom, de döntő lehet, mennyi vérrel mér, milyen gyorsan, mekkora maga a készülék, mennyire zavarják a külső körülmények (pl érzékeny-e hidegre, melegre, napfényre), stb.
Persze a legfontosabb, hogy pontosan mér-e, vagyis tényleg annyit mér, amennyi a cukor (pl laborban összemérés során stimmelt-e a labor és a gép által mért érték) és azt megbízhatóan, reprodukálhatóan teszi-e (pl képes 3x egymás után ugyanazt az értéket kiadni).
És persze a tesztcsíkok ára sem mindegy.
Nekem van pár gépem otthon, de 1-2 csupán, amivel huzamosabban mértem vagy mérek, mert a többi kiesett a fenti rostán. Viszont valaki meg olyan gépre esküszik, amit én tuti nem használnék... Hát, ez van, ízlések és pofonok.

Elijah_Baley 2012.08.10. 16:27:53

@kiskatka: hát, fene tudja, nekem a szürke mezei dcontom van, ha van ami zavar, az az, h a pumpával nem barátkozik, amúgy műxik, kis eltéréssel ugyanazt adja amit a labori mérés, remek a webes elemzője és a teszcsík a legolcsóbb hozzá (mert amúgy meg nem mind 1 h a 3 támogatotton felül még mennyiért veszel hozzá pluszban)
amúgy a képen a csaj épp az érzőidegeit öli ? nekem anno azt mondták, szemből ne szúrjam :)

kiskatka 2012.08.10. 16:53:28

@De gustibusaut bene, aut nihil: akkor ennyi, Neked a DCont a tuti. És igen, a csajnak ez eléggé fájhatott... volna, ha lett volna benne tű... asszem így mindenki csak egyszer böki meg az ujját életében - egyszer, aztán soha többet... főleg 4-es erősséggel, mutatóujjon, rászorítva, jaaj :)

Pumpa85 2012.08.17. 20:38:12

@De gustibusaut bene, aut nihil: Hát az már tényleg nem mindegy, hogy mennyi a teljes ára a tesztcsíknak, mert nekem sem elég, amit fel lehet írni... De, mint kiderült ugyanannyiba kerül, mint a jó öreg Dcontnak a csíkjai... :-)
süti beállítások módosítása