Cukkerberg

Szenzorteszt

2014. december 10. - kiskatka

Édes szívem tesztel, méghozzá a Medtronic Minimed Duo inzulinpumpa kanül-szenzor kombóját!

3_13.jpg

Adva van egy hagyományos pumpakanül: ragtapasz, pici bőr alá nyúló pöcökkel, amihez a pumpa vezetékét csatlakoztatva az inzulin a bőr alá jut. Adva van egy szenzor, ami szintén bőr alá nyúlva mükszik. Adva van a Medtronic, ami ezt a kettőt összegyúrta, és itt van Édes szívem, aki mindezt csak Nektek, csak most vadul teszteli. Ha érdekel, kövesd figyelemmel.

A bejegyzés trackback címe:

https://cukkerberg.blog.hu/api/trackback/id/tr796973573

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.10. 22:16:03

Van valami közöd a linkelt blog szerzőjéhez?
Ha netán ismered (esetleg te vagy) : volt ott egy elejtett megjegyzés, miszerint "Nekem a péntek dél körüli indítást követően másnap reggelre sikerült a mérővel azonos értéket mutatnia".
Érdekelne, hogy milyen mérővel hasonlítja össze a szerző.
Ugyanis a nagy általánosságban használt mérőkkel elég pocsék tapasztalatokat szereztem pontosság terén. :(
(a "szent" D-Cont újabb változataival is... abból csak a Personalt ismerem, ami viszonylag pontosnak mondható, az újakat inkább nem minősíteném, de ez igaz sok másikra is :((( )

kiskatka 2014.12.10. 22:36:05

@szigetipotyautas: Érdekes felvetés, de nem én írom az Édes szívem blogot :) és csak annyi közöm van az íróhoz (Istvánhoz), hogy ismerjük egymást, párszor találkoztunk.
Kérdezd meg Tőlük a blogon, fognak válaszolni.
A mérőkkel kapcsolatban pedig annyit, hogy nekem a Personallal voltak gondjaim, a DCont Ideál szerintem rendben van (vérvételkor összemérem, stimmelni szokott). Az AccuChek is ok szerintem, de a tesztcsíkja drága. Mery és OneTouch mérőket csak kipróbáltam, de hosszasan nem használtam, így nincs igazán privát tapasztalatom, úhogy azokról nem tudok beszámolni.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.10. 22:45:58

@kiskatka: hát én kisebbfajta múzeumot nyithatnék cukormérőkből. :) Amíg tehettem, mindig vettem újat, merő kíváncsiságból, így összegyűlt nyolc-tíz darab pár év alatt. A Personallal nekem csak annyi gondom volt, hogy nem mindig bírtam elég vért kipréselni az ujjamból, no meg, ha jól emlékszem, az még nem volt laborhoz hangolva, így következetesen alacsonyabb értékeket mért, mint a labor. De önmagához képest viszonylag kis eltéréssel mért.
Az ideált nem ismerem, de a kistestvére, a Trend, az valami katasztrófa - bár ha az elképzelésem helyes, akkor ez a tesztcsík hibája, így viszont az Ideal sem pontosabb. Ha mégis... akkor sajnálom, hogy anno nem azt választottam.
Van referenciának egy AccuChek-em (illetve most már kettő, mert az újat rá tudom kötni PC-re), az ha kétszer mérek egy szúrásból, akkor minimális eltérést produkál. A Trend és az összes egyéb, olcsó készülék van, hogy egyformát mér, de a legtöbb esetben 0.5-1.5 közti eltérés van a két mérés között, ami szerintem nagyon sok az 5.0-7.9 tartományon belül.
Alacsony értéknél lényegesen megbízhatóbbak, de nálam az 5-7 közti tartomány a jellemző.

kiskatka 2014.12.11. 17:49:16

@szigetipotyautas: Pár gépem nekem is van otthon... :)
Egy időben én is játszottam azzal, hogy méregettem többször, hasonlítgattam, de egyik gép sem mért igazából olyan pontossággal, mint amit gondoltam...
Úgy tudom, 15-20% mérési pontosság várható el ezektől a kis készülékektől, ami elég sok. 7-nél ez pl, 1,4 mmol/l eltérés +/-.
Az ismételt méréseknél nekem is az AccuChek bizonyult pontosabbnak. Most Nanot használok (egy studyból maradt rám), 10 mmol/l alatt reprodukálhatóan mér, 10 felett már érdekesebb számokat tud adni - de végül is a 10 alatti a lényeg, így megvagyunk egymással.
Az lenne a tuti, ha az elvárt pontosságot lehetne vhogy leszorítani, legyen kevesebb 15-20%-nál, mindegyik esetén, ennél gyengébb ne is lehessen a piacon.

szigetipotyautas · http://kommentanemkommentalhatora.blog.hu 2014.12.11. 19:55:22

@kiskatka: na ezen akadtam ki, de nagyon pár éve. Sokáig nem méregettem, mert nem vagyok inzulinos, aztán valami rámjött, vettem egy D-Cont Trendet és nagyon boldog voltam, hogy állandóan hat alatt vagyok, néha-néha ment 7 fölé.
Aztán egy alkalommal olyankor is jó értéket kaptam, amikor biztos voltam benne, hogy magas, mert olyat ettem. Na akkor elő az AccuChek-et, vettem csíkot abba is és párosan méricskéltem. És jött az anyázás, mert a csudajó cukrokról kiderült, hogy 7 fölött, sokszor 8 körül van reggel.
Eltelt egy év, lementem száz kiló alá, mostanában megint hét alatt indul a nap.
Mondjuk ez sem az igazi, de erre plusz gyógyszert nem adnak, talán nem is kell.
süti beállítások módosítása