Cukkerberg

Interjú Evelyn Riddell-lel, egy T1D-s modellel

2023. május 02. - szabari.betti

A napokban került fel egy interjú a Beyond Type 1-ra Evely Riddell-lel, aki egy 1-es típusú diabétesszel élő modell az Aerie-nél. Evelyn az #AerieReal kampány résztvevőjeként is modellkedett, és fotókon mutatta be orvostechnikai eszközeit, amelyek közül néhány még a Times Square-en is megjelent! Olvassátok el a vele készült beszélgetés átiratát!

Honnan származol, és mióta élsz 1-es típusú diabétesszel? Hogyan kerültél kapcsolatba az Aerie-vel?Torontóból származom. 12 éves korom óta 1-es típusú cukorbetegségem van, tehát körülbelül hét és fél éve. Jelenleg 20 éves vagyok, a Torontói Egyetem harmadik évében járok. Tavaly tavasszal kerültem először kapcsolatba az Aerie-vel, amikor részt vettem a melltartó-kampányukban, és nyílt casting felhívásuk volt az Instagram-oldalukon. Mindig is az volt az álmom, hogy kifejezetten az Aerie-nek modellkedjek, mert mindig csodáltam a testpozitivitásról és az inkluzivitásról szóló üzenetüket. Ezért úgy döntöttem, hogy jelentkezem – miért ne? Nagyon szerencsés voltam, hogy engem választottak, és részt vehettem a melltartó-kampányukban, amiben az inzulinpumpám és a folyamatos glükózmonitorom (CGM) is szerepelt. Azóta már több lehetőséget is kaptam tőlük.

Meséld el, milyen volt az első fotózás! Milyen érzés volt, amikor megmutattad az eszközeidet, és az emberek kérdezgettek róluk? Határozottan szürreális volt. Azelőtt soha nem foglalkoztam igazán modellkedéssel, így csupán a fehérneműmben lenni félelmetes volt. De az Aerie csapatával nagyon jól éreztem magam. Segítettek nekem, megkérdezték, hogy érzem magam, és mindig a kényelem és a nap élvezete volt az elsődleges szempont. Ezért sok kérdést tettek fel a készülékeimről, mert csak többet akartak tudni, és ismerni akarták, hogyan segíthetnek nekem, ha alacsony a vércukorszintem.

Valóban kellett valakinek segítenie a fotózás során? Volt alacsony vércukorszinted közben? A második fotózásomon alacsony volt a vércukorszintem, és mindenki segített. Leállították az összes fényképet. Azt mondták, tartsunk egy ebédszünetet, és odaadták a gyümölcsleves dobozomat is. Egy kis sminkes kocsin tartottam, így valaki elment, és megszerezte nekem, majd kezeltem a gyengeségemet, és rögtön visszatértünk a munkához.

Amikor megjelent a kampány, és megláttad magas az Aerie weboldalán, az üzletekben, a közösségi médiában, mit éreztél? Nem is tudom, hogyan írjam le. Eléggé hihetetlen volt! Sok éve vásárolok az Aerie-ben, és mindig a honlapjukon kerestem a legújabb fürdőruhát, amit meg lehet vásárolni, és aztán egyszer csak megnézem az Aerie weboldalát, és meglátom magam…  Annyira szürreálisnak tűnt, és olyan erős érzés volt, hogy nem is magamat láttam, azt hiszem, jobban izgatott voltam amiatt, hogy látok egy modellt CGM-mel és egy inzulinpumpával.

Mit éreztél, amikor hirtelen sok figyelmet kaptál a cukorbeteg közösségektől? Valahogy úgy éreztem, mintha a családomtól származna, mert olyan sok éve foglalkozom ezzel a közösséggel. Sok embert ismertem, akik üzentek nekem: „Szép munka, láttam, mit csináltál”, és ez nagyon jó érzés volt. Szuper volt a közösséghez tartozás érzése, és igyekeztem mindenkinek válaszolni, de ez egy kicsit elsöprő is volt. Soha nem kaptam még ennyi üzenetet, ezért igyekeztem mindenkinek személyesen válaszolni, és mindenkinek megköszönni,  bármennyire is sok időbe telt.

Mi a célod az közösségi média platformokkal? Azt hiszem, az a célom, hogy megérintsek egy-egy személyt, és ha közzéteszek egy YouTube-videót, és ez valakit megérint, magabiztosabbnak érzi ettől magát, vagy felszabadultabb lesz az 1-es típusú cukorbetegséggel kapcsolatban, vagy egyszerűen csak tudja, hogy nincs egyedül, akkor már elértem a célom. Nem számít, hány követőm van, amíg egyetlen személyre is pozitív hatással voltak a videóim.

Ha tanácsot adnál egy T1D-vel élőnek, aki egyetemre megy, mi lenne az? Azt hiszem, a két legfontosabb tippem a következő lenne: 1) az egészséged a legfontosabb, mert ha nem tartod fontosnak ezt, és nem gondoskodsz arról, hogy a legjobban érezd magad, akkor nem fogsz olyan jól teljesíteni az iskolában. Nem fogsz tudni koncentrálni, nem fogsz tudni olyan jól teljesíteni, mint szeretnéd, ezért az egészséget tartsd prioritásodnak. 2) Állj ki magadért, mert a középiskolában ott voltak a tanárok, akik segítettek, tudtak rólad. Itt senki sem tudja, mi van veled.  

 

forrás: https://beyondtype1.org/evelyn-riddell-interview

A bejegyzés trackback címe:

https://cukkerberg.blog.hu/api/trackback/id/tr9218115088

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása