Cukkerberg

18 évesen 2-es típusú cukorbeteg

2013. május 16. - kiskatka

Fanni PCO szindrómával kezdte, majd 18 évesen lett 2-es típusú cukorbeteg, ami a napnál is fényesebben mutatja, hogy még ez a cukorbetegség-típus sem csak a nyugdíjas korosztály problémája. Sajnos.

Fanni történetét a Novák Laci posztra kaptam válaszul, nagyon köszönöm!
Ha Te is szívesen megosztanád a saját történeted, ne habozz, írj nekem: kata.kiss@egycseppfigyelem.hu!

large.jpgA kép Fanni blogjáról van

"2010-ben kiderült, hogy PCO-s vagyok (PCOS, azaz policisztás ovárium szindróma), így az endokrinológiára küldtek, kivizsgálásra. Majd fél év várakozás után derült ki, hogy 2-es típusú cukorbeteg vagyok. Ekkor 18 éves voltam, hasonlóan Krisztihez, az érettségi közepén derült ki a betegségem. Az éhgyomri cukorértékeim még épphogy a határon voltak, de a terheléses érték 13 mmol volt, 120 percnél.

Gyógyszerre állítottak be, és 120 gramm szénhidrát diétára. A kezdet nagyon nehéz volt. Szinte mindenre magamtól kellett rájönni, mindenféle segítség nélkül, talán egy, cukorbetegeknek való kis könyv volt a segítségemre, ami, valljuk be nem volt sok. Aztán szépen lassan megtanultam szénhidrátot számolni, és fogyni, ami a betegségemnek is nagyon jót tett.

Május 26-án fogom a 2. diabszülinapomat ünnepelni. Azóta megismerkedtem sorstársakkal akik nagy segítségemre vannak abban, hogy tudjam, nem vagyok egyedül a betegségemmel, és a gondjaimmal. Sűrűn összejárunk, megvitatjuk a tapasztalatainkat, segítünk egymásnak. A cukorbetegséggel lehet harcolni, és nem tudomást venni róla, de az nem kifizetődő. Ha megtesszük a lehető legtöbbet, ami tőlünk telik, sokkal könnyebb együtt élni a betegséggel. Nagyon sokat kaptam a betegségem által, amiért hálás vagyok."

Fannitól további történeteket, gondolatokat a blogján olvashattok. A cukorbetegséghez gyakran társuló, annak előszobájaként is tekinthető policisztás ovárium szindrómával kapcsolatban pedig jó szívvel ajánlom a PCOS Alapítványt tájékoztató anyagait!

A cukorbetegek 90%-a az ún. 2-es típusú cukorbetegséggel él, mely sarkosan egyszerűsítve az inzulin nem megfelelő működésére vezethető vissza (inzulinrezisztenciára). Ez a diabétesz-forma általában idősebb korban jelenik meg és kialakulásában életmódbeli okok is felelőssé tehetők (mint pl. túlsúly, mozgásszegény életmód), sok egyéb tényező mellett. Sajnos manapság egyre gyakoribb a fiataloknál is a 2-es típusú cukorbetegség, a gyermekeknél döntően jellemző, autoimmun eredetű 1-es típusú cukorbetegség mellett.

A bejegyzés trackback címe:

https://cukkerberg.blog.hu/api/trackback/id/tr465298242

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása