Cukkerberg

Hogyan öltözzünk fel őszi futásokhoz? Maminti jelentkezik

2021. október 13. - egyszerelunk

Jönnek a hűvösebb, esős napok. A tél is közeleg. Szerintem ilyenkor - ősszel és tavasszal - a legnehezebb eltalálni, hogy hogyan is öltözzünk megfelelően a futáshoz, vagy kiránduláshoz. Elmondom én hogyan szoktam kitalálni mit is vegyek fel.

Persze van, hogy én is mellényúlok, szóval ne vegyétek szentírásnak szavaim. És persze az sem biztos, hogy ezek a tanácsok mindenkinél egyformán beválnak majd, hiszen én elég fázós vagyok, de talán irányt mutat, hogy jól válasszatok ruházatot.

Az ablakunkban van egy külső hőmérő. Ezt minden reggel, edzés előtt megnézem. Ekkor persze azt is látom, hogy fúj-e a szél, esik-e az eső, a jég, a hó, tombol-e éktelen vihar odakint. A mért hőmérséklet ugyanis csak egy dolog. A hőérzetet sok egyéb tényező is befolyásolja. Hidegebbnek érezzük az időt szélben, hideg párában és sokkal melegebbnek, ha süt ránk a nap. Érdemes ezeket is figyelembe venni.

Ehhez igazítom mit veszek fel.

Ha nagyon nem tudok dönteni, akkor segítségül hívok néhány időjárás applikációt a telefonomról, melyek a hőérzetet is megmutatják.

img_20201031_112748_191.jpg

A hüvelykujj szabály azt mondja, hogy érdemes olyan ruhákat választani, mintha 5-10 fokkal is melegebb lenne odakint. Ez igazából akkor igaz, ha folyamatos, intenzív a mozgás, amit végzünk. Ha sétálsz, gyakran megállsz fotózni, pihenni, mindenképp egy kicsit melegebben öltözz fel!

Egy 6°C-os, száraz, szélcsendes őszi reggelen elég egy 3/4-es vagy vékony hosszú nadrág és egy hosszú ujjú felső, esetleg egy vékony dzseki a bemelegítéshez. Ilyenkor már érdemes kendőt, vékony sapkát húzni, hiszen a fejünknél adjuk le a legtöbb hőt. Onnan fázunk leginkább.

Az évnek ebben az időszakában én már gyakran húzok kesztyűt. Kiválóan működik vele a hőszabályozás. Ez a két kis kiegészítő nagyon sokat tud segíteni abban, hogy kellemesen érezzük magunkat odakint.

Nem érdemes viszont nagyon beöltözni. Azzal csak az izzadást és így a megfázás lehetőségét növeljük.

Edzés után a lehető leggyorsabban öltözzünk át. A nyújtást lehetőség szerint már száraz ruhában és/vagy fűtött helyen tegyük és akkor biztosan nem lesz baj.

Ne feledjétek! Nincs rossz idő, csak rosszul megválasztott ruházat! 

A bejegyzés trackback címe:

https://cukkerberg.blog.hu/api/trackback/id/tr8716719354

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása