Cukkerberg

Jesszus! Futok!

2012. október 02. - kiskatka

Jesszus, futok! Ez jutott eszembe a hétvégi 10 km-es futóverseny vége felé. Mert futók, sőt megkockáztatom, futó lettem! Az elmúlt 1 évben átfutottam szinte minden budapesti hídon, végig a rakpartokon északról délre és délről északra, futottam a Dagadt Köcsög Team tagjaival, 1-es típusú cukorbetegekkel, Iramcsigákkal, Élménykülönítményesekkel, reggel, este, sőt egyszer még éjszaka is a Suhanj! rendezte versenyen.

Pedig hajszál választott el a feladástól, miután az első próbálkozások vagy csúnya hipóba, vagy éppen rég nem látott magasságokba repítették a cukromat. De lett nekem profi futócipőm, majd stopperórám. És kezdtem először futópadon, mindig ugyanazzal a távval-tempóval-időszakban, majd egyre hosszabban a Margitszigeten, először kilométerenkénti cukorméréssel. Kipróbáltam mindenféle öv- és csuklótáskákat a szőlőcukornak, a cukormérőnek és gyümölcslének, nomeg felvásároltam a fél Amazont diab és futás témakörben.

Szóval irtó sok energia van ebben a 10 kiliben, de 10 kili az 10 kili - a szabadság érzete, hogy a testem működik, és van, és végre örömhormont termel, mert azt tud, még ha fut is a diabos algoritmus a háttérben, valahogy így:

What-I-Feel-Like-When-I-Run.jpg

Szeptember 30. vasárnap

7:30 - 6,0 mmol/l

Rajt 11-kor lesz, 11 mínusz 3, az 8 óra - ekkor adhatok utoljára bólust, hogy az aktív inzulin lenullázódjon (vagyis már ne  legyen bennem az étkezéshez beadott plusz inzulin). A maradék aktív inzulin ugyanis a legkisebb mozgásra nagyon lecsapja a cukromat, jobb, ha nincs, csak a bázis. Szóval reggeli 8:00-kor.

09:30 - 8,0 mmol/l

Jó vagyok, reggeli bólus pipa, még ha kicsit izgulok is rajt előtt, az a kis adrenalin belefér. Maximum 11,0 mmol/l értékkel lehet nekem elindulni, mert magasabb érték esetén vagy mozgás közben, vagy utána elindul valami Somogyi-szerűség. Meg egyébként is kb normo cukorral jó érzés futni.

10:30 - 8,6 mmol/l

30 perc múlva rajt! Felkötöm magamra az övtáskámat: 2dl gyümilé, egy bivalynak is elegendő szőlőcukor, cukormérő, iratok, pénz, csuklómra "Cukorbeteg vagyok" szilikon karkötő. Izgulok és nyugtatom magam, nehogy már ezen csússzon el az a cukor!

10:55 Vérmező

5 perc a rajtig! Benyomom a Sportszeletet (30g), a pumpa bázisát leveszem 5%-ra. Izgalmamban elfelejtem, mennyire vettem le, ellenőrzöm kétszer is. Majd a rajtpisztoly dördülés előtt még gyorsan visszaveszem 10%-ra - inkább húzza kicsit lefelé, mint elszálljon. Míg 5% tartja, addig 10% kicsit lefelé húzza a cukromat futás közben. Ennyi kis különbség is számít.

11:00 RAJT!

Kilövünk, mint a puskagolyó, végre mozoghat az adrenalin szabadon! Vérmező - Attila út - Alagút utca - Váralja utca - Apród utca. Lehagyom a teljes menetfelszerelésben futó tűzoltókat (jóvangyerekek), a kommandósok pedig elhúznak mellettem. Ezt nem bánom, szívesen futok utánuk... Lánchíd utca - Clark Ádám tér - Lánchíd. Fotóznak, szurkolnak, szuperek vagytok! Süt a nap, fantasztikus idő, gyönyörű Budapest! Talpam alatt fütyül a szél!

11:30, Andrássy út - 7,2 mmol/l

Első frissítőállomás. Egyik pohár vizet megiszom, másikkal a kezemet öblítem le - az első cukormérést az Andrássy sarkára terveztem, és nem akarom, hogy a finom szőlőcukor-por téves eredményt adjon. Cukor 7,0 mmol/l, szuperjó, pumpát leveszem 5%-ra, hogy tartsa ezt az értéket. Közben balra Opera, "Hello Tourist, du bist in Budapest...", jobbra a megállított BKV járműveken veszteglő bosszús utasok. Miért nem futkostok Ti is, gyerekek?

11:45, Hősök tere

DK Team kihelyezett szurkolócsapat és paprazzi-fotósok. Nomeg a következő frissítőállomás. Ismét egyik pohár víz a számba, másik a kezemre - készülök a következő cukormérésre. Egyébként a frissítőállomásokon izoital is van, cukros, akár jó is lehetne, a gond, hogy porból hígítják, és nem feltétlen homogén, vagyis kiszámíthatatlan, mennyi CH van egy pohárban. Inkább nem kérem.

Kós Károly sétány - Városligeti sétány - Pál László sétány - Olof Palme sétány. Már-már ellenállhatatlan vágyam ébred rárabolni az út melletti gumicukros portékájára. Fáradok vagy hipózni kezdek?

11:50 - 7,0 mmol/l

Fáradok. Rárablás elmarad. DKTeam tagok jönnek szembe, pacsizunk, biztatjuk egymást, rettentő jól esik, új lendületet kapok.

Városligeti körút

Alig 2 km van hátra - "a gyeplőt a lovak közé dobom", elengedem a tempót, most már nem lehet baj, sprintelni kezdek. Sorban előzöm az embereket, gyors vagyok és kecses, mint egy gepárd (csak egy tipp: mikor ezt gondolod futás közben, soha, ismétlem SOHA ne nézd meg a rólad készült paparazzi fotókat! Amit nem tudsz, az nem fáj). Dvorák sétány - Olof Palme sétány - Felvonulási tér, 56-osok tere.

Jesszus! Futok! Itt a cééééél!

Nettó idő 1:03:49 és 4,9 mmol/l. Én vagyok az élet császára. Pont.

Gyertek velünk a Spar-ra október 7-én!
Van családi 600m, 3,5km, 7km, lehet futni vagy gyalogolni!
Ha nem vagy inzulinos, csak el kell indulni!
Ha inzulinos vagy, akkor is - aztán keress meg az egycseppes sátornál!

A bejegyzés trackback címe:

https://cukkerberg.blog.hu/api/trackback/id/tr364813919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bazsó 2012.10.12. 08:41:40

Szia,
Szeretném megkérdezni, hogy egy "Cukorbeteg vagyok" szilikon karkötőt hol lehet beszerezni?

kiskatka 2012.10.12. 12:04:34

@Bazsó: Szia! A karkötőmet egy kedves ismerősömtől kaptam ajándékba. Ő anno saját szakállra készített néhány darabot itthon, azokból egyet én kaptam. Sajnos nem tudok itthoni lehetőséget, viszont online azért sokminden elérhető - jobb híján azt tudom ajánlani, nézz körbe pl brit oldalakon. Hátha egyszer valaki ráugrik erre is és lesz itthon is karkötő.

chrispooh 2014.01.06. 17:38:47

@Bazsó: Sziasztok! Én ilyet vettem a minap fehér színben: proid.hu/proid/trendid
Szerintem jól néz ki, és a fontosabb adataim - allerigám és sajnos betegségem rá tudtam gravíroztatni.
Én ezt találtam a hazai választék közül a legjobb és legszebb megoldásnak :)
süti beállítások módosítása